Stiil ja kujundus on veebileht, mis pakub stiliseerimis- ja kujundamisalast inspiratsiooni, õppematerjale ja koolitusi loomingulistele inimestele.

Võta appi minu poolt ette valmistatud abivahendid – mis on kõik veebis kiirelt kättesaadavad.

Tööta oma veebilehe stiilseks loomise nimel, kujunda oma brändile kaunis visuaalne identiteet ning loo omale harmooniline portfoolio ja toodete esitlus.

56090320 victoria@stiiljakujundus.ee
veebilehe-kujundus- ja-loomine

Veebilehe loomine – blogi: 2. osa

Veebilehe loomine – blogi: 2. osa räägib järgmisest:

  • Veebilehe kujundused ehk “teemad”
  • Hoia trendidel silma peal
  • Kontrollnimekiri enne veebilehe avaldamist

Veebilehe kujundused ehk “teemad”

Sa saad ise otsustada, millise välimusega sinu tulevane veebileht olema peab ning kuna ma oletan, et sa veebilehte nullist ise üles ehitada ei oska, siis tuleb sul valida tuhandete valmiskujunduste seas, mis netis müügis on (inglise keeles: theme ehk eesti keeles teema, mina valin neid kutsuda kuundusteks). Jah, saadaval on ka tasuta kujundusi, kuid nendega kaasneb tihtipeale “kuid..”

Leia siit postitus “Veebilehe loomine- blogi: 1. osa”

Disainid Bloggerile

Tasuta

Kui sa avad oma Bloggeri lehte esimest korda, siis leiad sa kohe mõned tasuta disainid, mida võid vabalt kasutusele võtta. Soovitan sulle neist kõige esimest, nimega “Simple” – see on päris kohandatav. Teised sealsed disainid on minu meelest väga piiratud võimalustega.

Tasulised

Veebist leiad müügis ilusaid ja kaasaegseid disaine, millede hinnad ei ole sugugi kõrged. Ka eid ei anna eriti muuta ja kohandada, kuid need on tavaliselt tõesti kenad ning saad neid kasutada just sellistena nagu nad on. Ma annan sulle neist väikese nimekirja siinse postituse lõpus.

disain bloggerile

Disain Bloggerile: herpark

WordPressi disainid

Tasuta

Kuid avad värskelt installitud WordPressi lehe ehk siis oma veebilehe adminniosa, siis leiad eest terve rea tasuta WordPressi disaine. Saad neid valida ja oma veebilehe välimusena kasutada põhimõtteliselt ühe hiireklõpsuga: adminnipaneelis vali Välimus – Teemad

Tasulised

Tasulisi teemasid leidub internetis palju ja see tuleb sul eraldi osta. Kui oled leidnud omale sobiva disaini, siis maksa ning laadi disain alla. See tuleb zip failina. Nüd mine oma adminnipaneeli, ava Välimus – Teemad- Laadi teema üles.

Ka WordPressi kujunduste pakkujate kohta jätan väikese ülevaate allpool.

Tingimused disaini valikul

Igal wordpressi teemasid/disaine pakkuval lehel leidub kuhjade kaupa erinevaid disaine, seepärast annan ma sulle mõned näpunäited, mis aitavad selle õige disaini leidmist lihtsustada. Kuid isegi sel juhul arvesta vähemalt ühe-kahe õhtu pikkuse otsimise ajaga.

Kõigepealt pane otsingusse ainult wordpress.org teemad. Kui sa vaatad ElegantThemes lehte, siis leiad sealt kategooriad nagu blogi, portfoolio, e-commerce, magazine, äppid, business, personal… Vali neist üks.

Vaata, kuidas nende disainide olemus sinuga sobitub. ElegantThemes puhul on kõige uuemad disainid kõige ees ja mida tahapoole, seda vanemad.

Valik: Envato/ThemeForest. Siin saad sa välja sorteerida ka kõige populaarsemad, taaskord kõige uuemad, kõige odavamad…

Valik: Creative Market. Taaskord saad valida kategooria järgi: blogi, e-pood, portfoolio, lihtne… Saad siin vaadata iga disaini all leiduvad kommentaare varasematelt ostjatelt.

Meeldima hakanud disainide puhul vaata nende live näidiseid.

Jälgi, et valitud disain oleks responsive, ehk kohanduks ka mobiiltelefonide ja tahvelarvutite puhul.

Hoia trendidel silma peal

Siiani olen sulle rääkinud blogi ja veebilehe loomise tehnilisest poolest: majutus, domeen, disaini valimine.

Võid siinset lugeda kohe või alles paari kuu pärast – selleks ajaks on kindlasti veebidisainide trendid juba mõnevõrra muutunud. Võib lausa öelda, et tänane on täiega minevik.

uued trendid

Oled sa üks super trenditeadlikest või näed sa asju alles siis, kui need moest välja on minemas?

Tõde on, et me maailm on kohati veidi tobe. Lausa häirivalt. Enamus infot mis me täna saame, on homseks juba aegunud. Elame justkui kiirelt keerlevas oravarattas.

Ütleme, et sa valid omale täna viimase aja trende järgiva blogiteema ja täidad selle piltidega, mida nägid kuskil lahedas blogis (ja mis on tasuta pildipangas saadaval). Nooohh… aga ole ettevaatlik, kuna kuu aja pärast on tõenäoliselt kõik nende visuaalide nägemisest väsinud.

Kuid samas peame meeles seda, et asjad mis moest välja on läinud, võivad ükshaaval kasutades mõjuda väga kaunina.

Me ei proovi siin vahet teha ilusal ja inetul vaid värskel ja läbinätsutatul.

  • Kui sa näed seda telekas, ära ise enam kasuta.
  • Kui näed seda tänavaplakatitel, ostukeskustes, poodides – ära kasuta seda.
  • Kui sa otsid fonte märksõnadega nagu kena, ilus, lahe- jälgi tähelepanelikult (kuna see on pidevas, korduvas kasutuses igas võimalikus kohas) ja ära ise selliseid kasuta.
  • Ära korda järel Instagrammis leiduvaid kompositsioone, mida tehakse üle ja üle.

Veebilehe kujundus

Tänasel päeval väga populaarne ja tohutult ülekasutatud foto

Nüüd teame, mida me ei taha kasutada. Aga mida tahame?

Kuna trendid on tegelikkuses korduvad, siis tasub meil uurida minevikust pärit moevälgatusi.

Avant-garde disainerid (ca 30 aastat tagasi) näiteks 80-datest on suurepärased allikad graafika leidmiseks.

Samast perioodist pärit ajakirjad sisaldavad väga atraktiivseid fondikasutusi.

Kõik tundub liiga keeruline?

Sel juhul hoia silma peal alles esile kerkivatel trendidel. Hoia end avatuna uuele ja värskele!

Kasuta Pinteresti, Instagrami ja Tumblrit. Kui sa jälgid, mis toimub Behance.com keskkonnas ja paned tähele asju, mida mujal veel ei ole, haara sellest kinni, kuna momendil leidub kasutajaskond on väike.

Vaata veebilehtedel ringi ja õpi neid uute vaatenurkade alt uurima – proovi panna tähele tulevaid ja minevaid tendentse.

awwwards Veebilehe kujundus

awwwards

Siiimple veebidisaini trendidč

Siiimple

Kontrollnimekiri enne veebilehe avaldamist

Postituste pikkus

Kui pikk peaks üks postitus olema? See on ajatu dilemma. Ütleme nii, et just nii pikk, et kataks teema korralikult ja nii lühike kui võimalik. 500 – 1500 sõna näiteks.

Tegelik sõnade arv oleneb suuresti blogitüübist – on see uuriv, juhendav või analüüsiv blogi? Sel juhul postita pigem pikemaid artikleid, mille sisu annab lugejale selgelt uusi teadmisi.

Kui sa pead põhiliselt pildiblogi, siis on loomulik, et tekstiosad on pigem lühikesed.

Pead sa hobiblogi, elustiili-, beebi-, moeblogi? Kuidas oleks nii 500-800 sõnalised ostitused ja iga viies-kuues sügavam, üle 1000-sõnaline artikkel?

Pigem paku rohkem kui vähem. Me teame kõik, kui ärritavad on postitused, mille avad tänu haaravale pealkirjale – ning eest leiad pealiskaudse 15-realise kritseldise?

Paku väärtust ja seda nii pikalt kui parasjagu vaja.

Teksti loetavus

Head ja loetavad postitust teha on lihtne! Siin on paar nõuannet:

Fondi suurus. Suur on hea, väike halb.

Ridadevaheline ruum. Kui su veebilehe disain lubab sul luua ruumikaid ridade vahesid, siis kasuta sea võimalust.

Lõigud. Jaota oma tekst lõikudesse, mis sisaldavad 3-5 lauset, nii on lugejal tunduvalt lihtsam teksti läbida.

Alapealkirjad. Need aitavad taaskord lugejat kirjasolevat infot omandada. Olgem ausad, leidub väga vähe neid, kes terve teksti sõnasõnalt läbi loevad! Seepärast kogud oma blogiga kiirelt populaarsust, pakkudes ülevaatlikke postitusi, mida on lihtne ka diagonaalis lugeda.

Värvid. Must ja tumehall on endiselt tegijad ja nii see ka jääb, kuna need toonid on kõige kergemini loetavad. Parim on, kui kasutad ühtainsat tooni – musta või halli. Isegi alapealkirjad võiksid tavablogimisel jääda samasse tooni.

Fondid. Fontidega mängimine on lõbus, nende kasutamine bännerites, kenadel piltidel ja muudes visuaalides põnev. Kuid veebilehel ja blogis oma font puhtalt funktsionaalset tähtsust ning dekoreerimiseks neid siin ei kasutata. Kasuta fonte, mis muudavad su tekstid kergelt loetavateks. Kasuta näiteks serif fonte tavatekstis ja rasvast kirja vajalike kohtade rõhutamiseks. Pealkirjad ja alapealkirjad too välja suuremas kirjas.

Kui sa juhtud olema fondiekspert ja suurepärase silmaga erinevate fondigruppide kokkusobitamisel, siis proovi kindlasti ja seda enam, kui su blogi on valdkonnaga seotud. Kui sul aga suurem kogemus fontide ja graafika puhul puudub, siis jää parem ühe kindla fondi juurde, kasutades seda erinevates suurustes, paksuses ja nii kirja- kui trükitähtedena. Nii on lihtsam!

populaarseimad fondid

Awwwards.com

Fotod

Teravus. Palun-palun, ära kasuta uduseid pilte! Isegi kui su praegune tegevus sulle lugejaid toob – teravate, selgete piltide kasutusel rõõmustad sa südamest oma praegust lugejaskonda kui tõmbad hulgaliselt uusi külastajaid juurde.

Kompositsioon. Hoia oma piltide laius ühtlaselt samas suuruses. Veel parem, kui piltide laius sobitud täpselt tekstibloki laiusega.

Ära pigista pilte teksti sisse ja küljele. Tekst, pilt, tekst – ülalt alla. Proovi pildide teksti sisse mähkimist ning seejärel eraldamist ja sa näed, kui suure erinevuse fotode eraldamine tekitab.

Ühtsus. Kui sa teed oma blogifotosid ise, siis töötle neid alati ühel ja samal moel. Kui muudad oma fotostiili näiteks hooaegade kaupa, siis on tulemus üsna huvitav, kuid ära jooksvate postituste puhul stiile liigselt vaheta.

Kui sa kasutad pilte fotopangast, siis vali ühtse olemusega, sarnast muljet jätvad pildid. Seda olenevalt sinu blogi olemusest – lõbus, melanhoolne, spirituaalne, nunnu….

Kõige tähtsam on aga hoida oma pildid parima võimaliku kvaliteedi juures. Kui vähegi võimalik, siis läbi mõni fotokursus või kasvõi osta praktiline e-raamat “Fotograafia loomerahvale” mis annab sulle oskuse käsitleda oma fotoaparaati manuaalsel sättel ning õpetab tegema selgeid ja valgusrohkeid pilte. Blogi ei pea särama profifotodega – pigem lausa mitte – kuid selles leiduvad pildid peaksid olema tehtud kvaliteetselt ja rõõmuga. Usu mind, see info on pildi “ridade vahel” kirjas.

Fondid blogis

POST A COMMENT