Stiil ja kujundus on veebileht, mis pakub stiliseerimis- ja kujundamisalast inspiratsiooni, õppematerjale ja koolitusi loomingulistele inimestele.

Võta appi minu poolt ette valmistatud abivahendid – mis on kõik veebis kiirelt kättesaadavad.

Tööta oma veebilehe stiilseks loomise nimel, kujunda oma brändile kaunis visuaalne identiteet ning loo omale harmooniline portfoolio ja toodete esitlus.

56090320 victoria@stiiljakujundus.ee

SEO alused: sinu veebilehe optimeerimine

SEO alused: veebilehe optimeerimine

1. Kuidas otsingumootorid töötavad

2. Märksõnade valik ja strateegiad

3. Sinu veebilehe SEO optimeerimine. Tehniliste oskusteta inimesena ning natuke koodidega tegemist, mille saad oma veebilehele suunata – teades ka ise, mida ta tegema peab.

4. Lingid ja linkide ehitus. Milline on efektiivne linkimine ja lingi ülesehitus – see teadmine muudab su veebilehe leitavust tohutult!

5. SEO jaoks blogimine

6. SEO sotsiaalmeedia kanalites – Instagram, YouTube, Pinterest ja Facebook

SINU VEEBILEHE SEO OPTIMEERIMINE

Optimeerimine, see on veebilehe koodi ja sisu seadistamine huvitavaid ning spetsiifilisi märksõnu ja fraase kasutades, et olla nähtav otsingumootoritele vastete leidmisel.

Ole kõikjal Googlis leitav – Google Places

Kui oled valmis teinud nimekirja oma tähtsaimate märksõnade ja fraasidega, oled sa valmis liikuma edasi SEO seadistamise teise faasi. Nüüd tuleb sul oma veebileht väljavalitud märksõnadele optimeerida. Enne kui räägime põhjalikult just su veebilehe sisust, peatume veel ühe väga olulise ja hästi mõjuva Googlis leitavuse tõstmise nipi juures.

Mis toimub on see, et kui panin otsingusse “beebifotograaf Tallinnas”, siis ei tulnud mitte ühtegi vastet koos kaardiga. Sest et beebifotograafid on jätnud ühe olulise töökese tegemata. Küll aga tuli nähtavale BabyBack restoran oma asukohtadega, kui hakkasin valima välismaist piirkonda ja kirjutatud oli veel vaid sõna “baby”. Töö tehtud, tublid! Kolmandaks sai otsingusse pandud “baby photographer essex” ning nähtavale tuli google kaart koos mitmete fotograafistuudiote aadressitega.

Siin on tegemist Google teenusega Google Places. See on väga-väga palju kasutatav töövahend inimeste poolt, kes otsivad taga mingit teenust või asutust, mis asub mingil kindlal aadressil.

Näiteks mina olen üks neist, kes kunagi ei ole võtnud aega taksode numbrite salvestamiseks oma telefonis ja nii panen tänaval telefonis otsingusse takso ning ette tuleb allolev pilt, millel saan lihtsalt telefoninumbrile toksates omale takso tellida (ja jälle jääb number salvestamata :)).

Seega ei ole Google Places teenuse kasutamine hädavajalik mitte ainult mõeldes arvutikasutajatele, kuid ka nutivahenditega otsingute läbiviijatele – siis on telefoninumbri olemasolu lisaks aadressile sulle kiirteeks kliendini!

Selline kaart paistab otsingu läbiviijale tükk maad paremini silma, kui tavalised otsinguvasted ning veel paremas situatsioonis oled siis, kui leidud nii kaardil kui esimeste vastet seas – kasutaja alateadvus paneb ta käe automaatselt uurima lähemalt veebilehte, mida silm haarab korraga mitmes kohas.

Kuidas oma ettevõte Google Places süsteemi saada?

Alusta siin: https://www.google.com/business/ ning võta vastu kõik, mis pakutakse! Täpsem leht Google Places ehk Google ole leitav süsteemis registreerumiseks on siin: https://www.google.com/business/befound.html

Järgmiseks registreeri oma ettevõte ka Google+ keskkonnas ja seda isegi siis, kui see sulle sotsiaalmeedia kanalina efektiivne koht pole. Google armastab oma tooteid ja sinu reputatsiooni Google otsingusüsteemis tõuseb järsult, kui oled kohal nende oma kanalites.

Google Places ja Google Minu Ettevõte

Kuidas oma veebilehte otsimootoritele optimeerida

Veebilehe optimeerimine seisneb selles, et sa paigutad oma parimad märksõnad kindlatesse kohtadesse, mis on otsimootoritele abiks õige sisu leidmisel.

Kui otsimootorite “ämblikud” su lehte läbi kammib ning seda indekseerib ning näeb, et su veebileht kasutab otsitavaid märksõnu korrektselt, siis võivad nad hakata veebikasutajaid sinu lehele saatma ja seda esimeses järjekorras. Seega, kuhu tuleks märksõnu asetada? Selleks leidub viis eriti olulist kohta:

1. Veebilehe url-aadress

See on sinu veebilehe aadress. Kui sa kasutad oma veebilehe aadressina sinu jaoks tugevaid märksõnu, nagu näiteks tartubeebifotograaf.ee, siis on see üks väga võimas eelis. Oma nime kasutamine ka veebilehe aadressina on soovitav pigem juba teatud mainega fotograafile, keda konkreetselt nime kaudu otsitakse. Selline aga võib jätta ukse taha väga palju põnevaid kliente, kes sind seni ei tea aga võiks ju avastada. Ning kui inimene paneb otsingusse fraasi “tootefotode pildistamine” ning esile tulevad vasted kerlikarufotograafia.ee, margusmaasikasfotostuudio.ee ning alles kolmandana tootefotostuudio.ee – võin kihla vedada, et otsija silm haarab kõige esimesena selle kolmanda vaste ning seejärel teeb alateadlik loogika juba kiire reageeringu, veebilehe lingile klõpsates.

2. Lehe tiitel

Veebilehe tiitel asub sinu lehe koodis ja see on nähtav ainult inimestele, kes sinu veebilehe allikakoodi vaatavad – ning muidugi SEO ämblikele. On siiski üks koht, kus see veel esile tuleb, see on sinist tooni allajoonitud tekst otsingumootori otsingutulemuste listis. See ilmub sinna selleks, et otsinguid läbi viivad inimesed saaksid vasteid üle sirvides kiire ülevaate iga vaste iseloomust. See osa on su veebilehe optimeerimise juures väga oluline osa ja kuna see on vägagi avalik, võiks tekst olla kergelt loetav ja arusaadav ning lugeja jaoks kutsuv. Lisaks sellele peab tiitel sisaldama sinu parimaid märksõnu. Hoia tiitli pikkus 80 tähemärgi piires.

Näide: <title>Tootefotograaf. Ainus tootefotode pildistamisele spetsialiseerunud fotostuudio Eestis</title>

3.Veebilehe kirjeldus

See on ülevaatlik, paarilauseline kirjeldus sellest, mis ootab veebilehe külastajat sellel lehel ees. Ka see tekst on peidetud tavakasutajale nähtamatuks jäädavatesse koodidesse ning lisaks ilmub see otsingutulemuses tiitli all, sinise tekstina.

4. Märksõnad

Märksõnad või teisisõnu võtmesõnad on nimekiri sõnu ja fraase, mis samuti peituvad koodis, täpselt nagu tiitel ja kirjeldus. Need sõnad toetavad tiitlit ja kirjeldust ning ütlevad otsimootori ämblikele, et su veebilehe sisu on seotud nende märksõnadega. Me räägime märksõnadest veel palju lähemalt.

5. Sisu

See on sõna otseses mõttes sinu veebilehe sisu ning kujutab endast teksti, pilte ja videoid, mida su veebileht sisaldab. Tekst su lehel peaks sisaldama mõõdukas koguses neid märksõnu, mida kasutad oma koodis, kus need koos veebilehe tiitli ja kirjeldusega su lehe SEOd loovad.

Pildid ja videomaterjal su lehel peaks olema korralikult märksõnadega indekseeritud, kuna ämblikud pilti ennast ei loe, vaid selle tiitlit ja kirjeldust, mis sa oled enne ja pärast nende üleslaadimist paika määranud. Fotograafina on see osa veel olulisem kui enamuste teiste valdkondade esindajate puhul.

Kuna otsingumootorid otsivad peale su lehe koodi läbivaatamist ka su lehelt juba saadud infoga kattuvaid märksõnu, on sinu ülesandeks neid jooksvalt ja mõõdukalt üle terve oma lehe kasutada – nii oma ettevõtte kirjelduses, tootekirjeldustes kui blogis. Samuti rubriikide, kategooriate, lehtede jmt tiitlites.

Alloleva pildini jõudsin kiirelt: trükkisin Pinterestis sisse “food photography” ning valisin “pinners”. Nüüd tuli mulle ette rida kontosid, mis ühel või teisel moel otsingus minu poolt otsituga seotud olid. Üsna kiirelt leidis pilk üles konto nimega scrumptious food photography ja juba sõna scrumptious pani mind tema kontole esimesena klikkima.

Tuli välja, et konto omanikul on ka veebilehe nimi sama ahvatlev ja edasi olingi juba tema lehel, seda lähemalt uurides.

Kui nüüd arvestada seda, kui paksult on Pinterest täis igasugust materjali ja igal esitlejal on seal vaid mõni sekund selleks, et lehitseja tähelepanu võita – tegi käesolev ettevõte kõik ideaalselt – nimetades oma kodulehe täpselt selle järgi, millega ta tegeleb ja lisades veel ühe lisadetaili, mis kõlab positiivselt ja haaravalt.

Kui minu asukoht oleks tema piirkonnas ja ma otsiksin toidufotograafi selleks, et tellimust esitada, siis oleks ta üks kindel variant, muidugi tänu ka veebilehel leiduvale infole.

Scrumptious Food Photography – Trina’s Delicacies : Vanilla Cupcakes

Piltide optimeerimine

Fotograafina tead sa kõike sellest, kuidas oma fotosid pilditöötlusprogrammides igal võimalikul moel märgistada, kirjeldada ja nimesid määrata.

Lisaks aga tuleb sul kindlasti sisestada võimalikult palju märksõnu lubavaid kirjeldusi sinu veebilehele või blogisse üleslaetavatele fotodele. Google ise pildi sisu ei näe ning seega tuleb sinul talle edasi jutustada, mis on pildil.

On täiesti tavaline, et inimesed viivad otsinguid läbi just Google Pilte kasutades ning sinu huvides on saada oma fotodega võimalikult vastete algusesse ja seda võimalikult rohkete fotodega. Mõned SEO koolitajad räägivad, et pilte optimeerides tuleks kasutada sidekriipsu sõnade vahel; teised jälle, et midagi ei ole vaja kasutada; kolmandad manitsevad, et kasuta kumba tahad, peaasi, et altkriipsu ei kasuta…

Google ise muudab oma algoritme pidevalt, seega võid proovida nii seda kui teist – kindlasti mõjuvad suurel määral mõlemad variandid.

Pildifail nimeta nimega, mis iseloomustab täpselt pildil leiduvat. Näiteks: Pirita liivarand õhtuvalguses.

Alt (alternate text) on tähtis ära täita ja sinna kirjuta märksõna, mis iseloomustab su pilti. Kuid tähelepanu! Fotograafina pead olema sügavalt teadlik sellest, millist sorti inimesi sa oma piltidega veebilehele tuua tahad. Näiteks lillefotograafina võib sul tekkida tahtmine optimeerida oma fotod märksõnadega, milledeks on pildil leiduvate lillede nimed. Saad sellega kindlasti oma lehele palju aiandushuvilisi, kuid mitte tingimata näiteks lillepoodnikke, kes vajavad professionaalset fotograafi nende kauba pildistamiseks. Sel juhul on targem kirjutada nii: lillefotograafia-alpikannid.

Linkide optimeerimine. Kui sa lood pildile viitamiseks linki, siis kasuta lingi tekstina pildifaili nime. Näiteks, kui mainid müügiks olevat pilti oma blogipostituses, siis kasuta ankrutekstina pildifaili nime ning mitte “Vaata siin”. Näiteks: Lood linki oma pildile Pirita liivarannast õhtuvalguses, siis kirjutagi nii – Ava foto “Pirita liivarand õhtuvalguses” ja loo link terves teksti ulatuses.

Loe lähemalt linkide optimeerimisest veidi allpool.

Kasuta pildi vahetus läheduses leiduvas tekstis samu märksõnu, millega oled oma pildi optimeerinud. Need sõnad peavad leiduma sinu tekstis, mis on voolav ja teemakohane.

Kasuta Google Images otsingulehte selleks, et analüüsida juba leiduvaid pilte ja otsingute eeldatavat populaarsust. Näiteks võiks jätta selle Pirita liivaranna kus seda ja teist ning lähtuvalt Google Pildid otsingulahtris üleskerkivaid alternatiive, peaks hoopis lisama pilte Pirita jahisadamast.

Alloleval pildil näed tüüpilist WordPressi piltide üleslaadimise ja indekseerimise kohta. Sinu veebipood või veebileht võib olla väga erineva välimusega ning mõned lahtrid võivad puududa, kuid kindlasti on olemas lahtrid foto tiitli ning”alt” tarvis.

Metainfo

Kui sa oled üks nendest, kes tahab ikkagi täpsemalt näha, et mille peale sa oma aega kulutad ning seega, et mis ja kus see metainfo ikkagi asub nii, et otsingumootorite ämblikud selle üles leiavad, siis on sulle siin mõned kuvatõmmised.

1) Ava veebileht

Ava omaenda või mõne konkurendi veebileht. Nüüd saad vasaku hiireklikiga avada aknakese, mille menüüst vali “View page source”

2) Veebilehe meta info

Nüüd tuleb lahti leht, millel näed pikka joru koode.

Üsna lehe ülaosas leiad lehe metainfo, mille lehe omanik on (või siis ei ole) sisestanud. See ongi see info, mille sisestamise tähtsust panen sulle südamele.

Võin kinnitada, et suurel osal sinu konkurentidest on see töö tegemata ning juba siin oled sa nendest otsingutes ettejõudmise poolest sammuvõrra ees. (Samal ajal pea meeles, et muutused ei toimu üleöö, see võtab veidi aega, kuid üsna pea näed oma töö vilju).

Kuidas meta infot sisestada?

Võimalus 1:

Helista oma veebimehele/-naisele!

Eelnevalt tee nimekiri oma parimatest märksõnadest ja kirjuta valmis paarilauseline metakirjeldus ning -tiitel. Järgmises peatükis kirjutan palju lähemalt sellest, kuidas sa need parimad märksõnad omale leiad.

Siin ei pruugi vaja minna elukutselist programmeerijat või veebidisainerit, tihti oskab sama asja paari minutiga korda ajada sinu hea sõber naabermajast.

Võimalus 2:

Sisesta see info ise. Nüüd oleneb, millisel platvormil sinu veebileht/blogi/veebipood on.

WordPressi kasutajatel on kõik lihtne – kasutad ka teemaga automaatselt kaasa tulnud paneeli, milles leidub ka SEO optimeerimise sektsioon või laed alla sobiva plugina.

Kui aga oled mõned teisel platvormil, siis uuri asja nende tugifoorumis.

Võimalus 3:

Lisa oma lehe meta info ise ja seda otse koodidesse. WordPressis Toimetaja all, teistel platvormidel seal, kuhu su veebimees sind suunab.

Lingid ja linkide ehitus

Lingid, ehk viited ühelt veebilehelt teisele omavad otsingusüsteemides tohutut väärtust. Kui sinu lehele viidatakse arvukatest blogidest ja muudest veebiväljaannetest, siis tõstab see tugevalt sinu asukohta otsingusüsteemide vastetes. Mida tugevam veebileht sinu omale viitav, seda kaalukam on antud link.

Mis teeb ühe veebikeskkonna tugevaks?

Suur külastajate arv, suur kogus sisu, palju viiteid omakorda selelle lehele… Näiteks Delfi on vaieldamatult tugev veebikeskkond, mille viited on kasuks.

Samuti näiteks Buduaar, millel on ka foorum ja kui sellest foorumist käivad läbi viited sinu veebilehele, on need kiired otsingutes nähtavale tulema ning samal ajal annavad kaalu juurde tervele sinu oma lehele.

Seega ei ole paha mõte suuremates foorumites end jutuks lasta teha – võimalikult loomulikul moel, tegelikkuses ka väärtust pakkudes.

Kuidas luua efektiivseid linke?

Üks link ei ole lihtsalt link – selle ülesehitus määrab oluliselt tulemuse, mis see link sinu veebilehele annab – kui lingid on oskuslikult loodud, siis on nende mõju eriti tugev. Sellisteks linkideks on asjakohased, seotud lingid.

Asjakohane link on hüperlink, mis kasutab märksõnu ja fraase veebilehele suunamisel.

Link on selline: Facebook.com/ritatalisoophotography

Hüperlink on selline: Vajuta siia, et minna fännilehele

Seotud link on aga näiteks selline: Romantilised shabby chic beebifotod Rita Talisoo Photography stuudiost See sisaldab häid märksõnu, mis on lingitava veebilehega lähedalt seotud ning sellised lingid tõstavadki selle veebilehe nähtavust/leitavust otsingutes.

Kui sa enda tooteid või blogiartikleid lingid, siis soovitan sul kasutada just seotud linke. Samuti tee siis, kui oled kellegi teise veebilehte või toodet soovitamas läbi oma lehe, nii saab soovitatav Google silmis tugevaid plusspunkte ning tema lehe leitavus paraneb veelgi. Väldi linkimist sellisel moel: Väga põneva veebilehe leiad SIIT.

Linkide tugevust mõjutab veel ka see, kui külastatav on see veebileht, kust link sinu või mõne teisele lingitavale veebilehele suunatud on. Kui sul on edasimüüjad, siis lase neil oma lehtedele panna suunav link ka su kodulehele – ja ikka see seotud link!

POST A COMMENT