Stiil ja kujundus on veebileht, mis pakub stiliseerimis- ja kujundamisalast inspiratsiooni, õppematerjale ja koolitusi loomingulistele inimestele.

Võta appi minu poolt ette valmistatud abivahendid – mis on kõik veebis kiirelt kättesaadavad.

Tööta oma veebilehe stiilseks loomise nimel, kujunda oma brändile kaunis visuaalne identiteet ning loo omale harmooniline portfoolio ja toodete esitlus.

56090320 victoria@stiiljakujundus.ee
kaardista oma sihtgrupp ja ideaalklient

Kaardista oma sihtgrupp ja ideaalklient

Kaardista oma sihtgrupp ja ideaalklient selleks, et viia läbi brändikujundus ja tootearendus võimalikult efektiivselt ja tulemusrikkalt. Siinses peatükis räägime lähemalt järgmistel, igasuguse stiliseerimise ja kujundamise töö jaoks väga olulistel teemadel:

  1. Mis on sihtgrupp?
  2. Kes on ideaalklient?
  3. Miks pead tundma mõlemaid?

Oma ettevõtet luues ja brändi üles ehitades alustades oleme me valmis pakkuma oma toodet kõigile maailma inimestele – keegi ju ikka tahab just seda, mis meil on pakkuda! Eks see tõsi ole, kuid miks mitte hoida kokku palju aega, raha ja närve ning sorteerida need tahtjad inimesed kohe välja? Nüüd on palju lihtsam just neile keskenduda ja oma tooteid just neid inimesi haaravana esitleda õigel ajal õiges kohas ja õigel moel.

Seega on sul vaja teha kindlaks, kes on su sihtgrupp ja mitte ainult – tea, kes on su IDEAALNE sihtgrupp!

Nõuanne: vali oma sihtgrupiks võimalikult väike turg. Kui sa esitled oma toodet vaid ja ainult neile, kes on just sinu toote järgi suures vajaduses ning kes võtavad selle rõõmuga vastu, on sul lihtsam end etableerida. Kui sa oled alles alustamas ning sul on vaid piiratud kapital, siis on väikese, kuid just sinu jaoks ideaalse sihtgrupiga alustamine heaks stardiks. Ainsana oma turuossa keskendununa korjad omale andunud fänne, kes levitavad su kohta sõna. Sa saad oma turuhaaret järjest laiendada, kui soovi on.

Kirjuta valmis oma väärtuspakkumine: “miks sina?”. Miks peaks su sihtgruppp just sinult ostma? Mis teeb su toote eriliseks? Mõtle sügavalt järele, ka iga villane sokk on eriline, kui selle puhul hakata erilisi fakte välja tooma. “Iga silmus selle sokis on käsitsi kootud, üks ühe järel!”

Võib-olla on sinu stiil see, mis muudab sind eriti ahvatlevaks just kindlale sihtgrupile? On need inimesed retrofännid? Või eelistavad nad luksuslikku minimalismi? Või midagi kolmandat? Eristu massist oma kindla stiiliga. Selle stiili saad käesoleva kursuse käigus korralikult paika.

Mis on sihtgrupp?

Sihtgrupi analüüsi korral tuleb sul minna detailseks, kaardistamaks inimrühma, kellele sa oma tooteid turundama hakkad.

Detailseks, kuid mõnevõrra üldistavaks.

Näiteks: sa pakud elegantseid, minimalistliku alatooniga disainehteid enesekindlale naisele.

Kellele sa oma toote ja turunduse suunad? Üks valikuvõimalustest:

DEMOGRAAFIA:

vanus: 25-40

sugu: naised

elukoht: Tallinn

haridus: keskeri-või kõrgharidus

sissetulek: 800-1500 neto

perekonnaseis: paarisuhtes, lastega (mis tähendab, et kogu tema palk ei lähe püsikulude eest maksmiseks)

HOBID:

mida ta vabal ajal teeb: läheb perega kruiisile, käib lastega kinos, tegeleb loometööga.

milliseid raamatuid loeb: Eesti kirjanikke, nagu Kivirähk, Raud ja biograafe nagu Rästa.

milliseid ajakirju tellib: Nipiraamatut.

VÄÄRTUSED:

keskkonnasõbralikkus, praktilisus, kvaliteet, elegants.

VALUKOHAD:

Tahaks teistest erineda, vältides brände nagu Michael Kors jmt. Soov väljapeetud elegantsi järele. Ajapuudus.

Selliseid naisi leidub tuhandeid. Mõned neist võivad osutuda fantastilisteks kundedeks, teine osa aga mitte.

Kes on ideaalklient?

Ideaalkliendi analüüsil vastad sa täpselt samadele küsimustele, aga palju täpsemalt. Mõtle mõnele oma parimale senisele kliendile – inimestele, kes su toodete eest hea meelega on maksnud ja kauba eest tänu on avaldanud. Kes nad on? Mis on nende nimed? Kas sa sooviksid, et kõik su kliendid oleksid nagu nemad?

Kui oled oma toote pakkumisel veel täiesti algusjärgus ja kliente veel omanud ei ole, siis mõtle mõnele lähituttavale või tuntud inimesele, keda sa oma kliendiks soovid; või loo fiktiivsed ideaalkliendi profiilid.

Siin on sulle abiks küsimused, millele vastates selgub su ideaalkliendiprofiil:

  1. On ta mees/naine?
  2. Kui vana ta on?
  3. Kus ta elab (riik, linn)?
  4. Tema perekonnaseis?
  5. On tal lapsi ja kui jah, siis kui vanad?
  6. Millise autoga ta sõidab?
  7. Kus ta töötab?
  8. Kui palju ta aastas teenib?
  9. Kus ta viimati puhkamas käis?
  10. Kus ta shoppamas käib?
  11. Milline on ta stiil?
  12. Kuidas ta sõbrad teda kirjeldavad?
  13. Millega ta vabal ajal tegeleb?
  14. Milliseid raamatuid ta loeb?
  15. Milliseid ajakirju ta tellib?
  16. Millist muusikat ta kuulab?
  17. Milline on ta lemmik telesaade?
  18. Kes teda inspireerib?
  19. Millised on ta suurimad hirmud?
  20. Mida ta soovib saavutada?
  21. Miks ta sinu toodet soovib?

NÄIDE:

Tiia on 29-aastane naine, kes omab põnevat töökohta ministeeriumis, ta elab koos oma mehe ja kahe lapsega Tallinnas Nõmmel.

ideaalkliendi profiil

ideaalkliendi profiil

Ta töökoht eeldab alati korrektset riietust, mis on klassikaliselt formaalne. Tiia on praktiline naine, kes ühendab töö ja sellejärgse aja tihedalt, korjates lapsed peale tööd koolist üles ja nendega koos enne kojuminekut väikseid põnevaid seiklusi ette võttes. Seetõttu on ta ka oma riietuse valikul praktiline, aga soov olla alati eriline paistab välja tema ehetes – need on naiselikud, elegantsed ja alalhoitud, omapärasustega silma paistes.

Kuna Tiia jaoks on kvaliteet esmatähtis ning brändi nimi teisejärguline, siis on ta alati isikupäraste aksessuaaride jahil, olles avatud väiksemate disainerite töödele.

Tal on üldiselt vähe aega mööda spetsiaalpoode shoppamiseks ja ta eelistab teha oma ostuotsused põhinedes silma jäänud ja südamesse läinud Instagrami leidudele ja ta eelistab osta läbi veebi.

Milleks kaardistada ideaalklienti?

Teades, millist sorti inimestele sa oma toodet pakud, aitab sul keskenduda kinda stiili kujundamisele. Sa hoiad kokku raha ja aega, turundades oma tooteid just õigele sihtgrupile ja väldid selle pakkumist igaühele ja igal pool. Täpselt suunates ja oma ideaalkliendile “kõneldes” oskad postitada täpsemalt sihitud FB postitusi ja pilte Instagrami, rääkides oma sihtgrupiga sarnast keelt.

Blogipostituste koostamisel oskad valida sobivat kõnetooni ning vältida teemasid, mis sinu sihtgrupiga ei haaku. Oskad pakkuda väärtust läbi heade nõuannete, mille järgi tunnevad vajadust just sinu ideaalkliendiga sobituvad inimesed – sest et just nemad on sinu poolt ihaldatud kliendid!

Tiia näidet tundes tead nüüd ehtekunstnikuna, kuivõrd oluline on oma loomingu visuaalne esitlus läbi ühtse fotostiili nii Instagramis kui veebilehel, kus need müügil on. Kuna sinu toodete hinnaklass on keskmisest kõrgem, on ka su kliendi sissetulek keskmisest kõrgem, mis omakorda viitab ostja kiirele igapäevale ja soovile väga kasutajasõbraliku veebilehe järgi. Saad ka selle loomisele rõhku panna. Sinu klient ei eelda mingit tilulilu ja õhupalle, vaid lihtsalt väga head kvaliteeti koos väikese vimkaga.

Ja see ongi see, mis eristab sihtgrupi analüüsi ideaalkliendi analüüsist – sihtgrupi puhul on andmed üldisemad, kuid ideaalkliendi puhul on tegemist täiesti konkreetsete, teed näitavate andmetega.

Oma sihtgrupi analüüsi läbi tehes kaalu läbi järgmised punktid:

  1. Kaardista oma ideaalklient: kes ta on, kus ta elab, mis on ta huvid ja väärtused ning milline on tema elustiil. Miks peaks ta sinult ostma ja milliseid valukohti sa tema puhul lahendad?
  2. Koosta oma ideaalkliendi kohta inspiratsioonitahvel – digitaalne või paberil/tahvlil.
  3. Millised on su ideaalkliendi eesmärgid? Kuidas saad sa neid eesmärke kasutada selleks, et panna teda just sinult ostma? Mis võiks olla tema põhilised põhjused sinult ostmiseks ja kuidas saad neid põhjuseid esile tuua?
  4. Kuidas su ideaalkliendid sind üles leiavad? Milliseid sotsiaalmeedia kanaleid ta kasutab ja mil moel? Milliseid võtmesõnu ta kasutab?
  5. Vii läbi ajurünnak, kus koostad pika nimekirja sellest, millega saad end ja oma toodet nii enda sihtgrupile kui ideaalkliendile selle sees atraktiivseks teha. Seejärel sea need tegevused järjekorda nii, et on planeeritud nii esimesed sammud kui edaspidine tegevuskava.

Sorry, the comment form is closed at this time.