Stiil ja kujundus on veebileht, mis pakub stiliseerimis- ja kujundamisalast inspiratsiooni, õppematerjale ja koolitusi loomingulistele inimestele.

Võta appi minu poolt ette valmistatud abivahendid – mis on kõik veebis kiirelt kättesaadavad.

Tööta oma veebilehe stiilseks loomise nimel, kujunda oma brändile kaunis visuaalne identiteet ning loo omale harmooniline portfoolio ja toodete esitlus.

56090320 victoria@stiiljakujundus.ee
visuaalide-mõju-turunduses-kujunduses

Visuaalide mõju turunduses

Visuaalide mõju turunduses

Miks näeb Armani esinduspood juba kaugelt luksuslik ja kallis välja? Mida pead tegema selleks, et sina oma tootega sama mulje saaksid luua?

Emporio-Armani-pood-brändi-kujundus

Emporio-Armani-pood-brändi-kujundus

Miks näeme kohe, et H&M ja IKEA on soodsad poed, puhtalt logosid nähes? Kuidas saad sina sama efekti ellu viia oma logoga?

H&M logo - brändikujundus

H&M logo – brändikujundus

Kuidas tead ilma teksti lugemata, et Põnni toidud on mõeldud lastele? Kuidas saad oma lastetooteid põnevalt esitleda?

põnni tooted - brändikujundus

Põnni tooted – brändikujundus Division agentuuri poolt

Meil kõigil on vajadused, mida me toodete, teenuste ja tegevuste kaudu rahuldame ja me veedame suure osa oma päevadest just nende vajaduste rahuldamiseks mõeldud lahendusi.

Teadlik kujundus on tähtis

Kujuta nüüd ette, kui poes oleks kõik tooted ühesugustes pakendites. Mõelda, kui palju läheks aega selleks, et igaüks leiaks omale sobiva tootekategooria ja seejärel sobiva toote!

Näiteks võin ma vajada orgaanilist, õrnale nahale mõeldud pesupulbrit. Astun minu jaoks tundmatus linnas poodi sisse ja vastu vaatab tuhandeid tooteartikleid, kõik valgetes pakendites, sinise tekstiga, mis on kõigil pakenditel täpselt ühesuurune ja samas kirjafondis. Kõigepealt pean üles leidma riiuli, kus pesupulbreid müüakse ja seejärel kaubamärgi, mis pakub üldse orgaanilist pesupulbrit ja nüüd viimaseks tuleb leida üles just see toode, mis on mõeldud tundliku nahaga inimeste pesu pesemiseks.

Palju selline asi aega võtab? Pakun, et vähemalt 15 minutit.

Õiged värvid ja fondid juhatavad teed

Kui aga lähen täna poodi täpselt samade vajadustega? Siis leian ma omale vajaliku toote loetud minutite jooksul. Miks? Sest et orgaaniline, tundlikule nahale mõeldud pesupulber on pakitud sellisesse pakendisse, mis annab ilma teksti lugematagi märku sellest, mis seal sees on.

Märguandjateks on pakendi värvus, materjal, illustratsioonid ja kirjafondid. Need näitajad on üsna sarnased pea kõigi professionaalselt kujundatud orgaaniliste toodete pakendite puhul: tummised ja julged toonid, maalähedased materjalid ja värvid, julged ja “sõbralikud” kirjafondid.

Meie võime mahekauba- ja teenuse turundusvisuaalide põhja seda kutsuda “grupp 3” isikupäraks* (vaata postituse lõppu).

Salvesti Mahlakas on samuti tõeline “grupp 3” toode – tummine, julge, maalähedane. Tunnen selle porgandijoogi lõhna ja maitset enne, kui korgi jõuan maha keerata!

https://www.division.ee/portfolio/salvest-mahlakas/

Salvesti Mahlaka brändikujundus – kujundajaks eepiline agentuur Division

Milline on värvipsühholoogia roll ettevõtluses ja turundustöös?

Värvide psühholoogia ei kujuta endast vaid värvide poolt edastatavat meeleolu:

Sidrunikollane õhkub värskust ja rõõmsameelsust.

Must tõsidust ja konkreetsust.

Kuldne eksklusiivsust.

Jne.

Tegelikkuses on turunduse konseptis palju sügavam roll värvide tonaalsusel: erksad ja puhtad toonid, summutatud ja julged toonid, pastelsed ja sulnid toonid, elavad ja helged toonid.

Need toonid saavad tuge pakendi (või toote, paberkandja vmt) materjalist. Lisaks tulevad illustratsioonid – on need julged ja tugevate joonetõmmetega? Või graatsilised, õrnad? Või abstraktsed? Rangelt sümmeetrilised?

Lisame juurde fondi – mänguline, sujuv ja elegantne, kandiline, terav ja konkreetne…

Klapitades üksteist toetavad elemendid õigesti kokku, saame visuaali, mis edastab toote olemust ja otstarvet ka ilma täiendava tootekirjelduseta.

Mida eeldab meie alateadvus?

Orgaanilise kauba spetsiaalpoodides ootan ma alateadlikult värvilise tsellofaani asemel pruuni paberit kui pakendimaterjali. Kriiskava neoonroosa asemel mahedat rohelist, kui läbivat värvitooni, minimalistlikku fonti pigem rõõmsa ja julge kirjafondiga asendatuna.

Kui see on tehtud, siis tunnen ma end selles mahepoes kui kala vees ja mu usaldus selle poe ja kauba kvaliteedi suhtes on paigas.

Kui beebifotograaf näitab pilte vastsündinutest, kes on üles pildistatud kärtslillal tekil, mis tunde see jätaks? Või laimikollasel padjal? Pigem mahakeeratud tonaalsuses, olgu siis heledates või tumedates värvides taustal.

Või kui beebitoodete pakkuja pildistab üles oma tooteid … talvisel maastikul või süsimustal taustal?

Aga kuidas oleks õrnad, pastelsed aksessuaarid ning pigem hele või vähemalt sulnis keskkond, mis edastab pehmuse tunnet? Jah, need haakuvad meie alateadvuse ootustega paremini.

Heegeldatud mänguasjad – kus mõjuvad need tõesti pehmete ja armsatena: helges ja pastelses keskkonnas ja näiteks kenal riiulil või hoopis pruunilillelisel diivanil?

Pakun väga ülevaatlikku koolitust antud teemal siin: Stiil ja Kujundus: stiilse kujundamise veebikursus

See koolitus aitab sul jõuda selgusele, millised tonaalsuseid, mustreid, vorme ja fotostiile tuleb sul kujunduses kasutada, et saavutada oma tootesarjale või brändile kindlat kuvandit. Mõned näited leiad altpoolt.

*Värvid ettevõtluses:

Grupp 1: Mänguline, nooruslik, elav, liikuv, avatud, sõbralik

Grupp 2: Rahulik, malbe, väljapeetud, reserveeritud, alalhoidlik

Grupp 3: Intensiivne, maalähedane, sõbralik, ambitsioonikas, soe

Grupp 4: Luksuslik, paindumatu, jahe, intensiivne, staatiline

Ning kahe grupi oskuslik omavaheline sidumine.

POST A COMMENT