Stiil ja kujundus on veebileht, mis pakub stiliseerimis- ja kujundamisalast inspiratsiooni, õppematerjale ja koolitusi loomingulistele inimestele.

Võta appi minu poolt ette valmistatud abivahendid – mis on kõik veebis kiirelt kättesaadavad.

Tööta oma veebilehe stiilseks loomise nimel, kujunda oma brändile kaunis visuaalne identiteet ning loo omale harmooniline portfoolio ja toodete esitlus.

56090320 victoria@stiiljakujundus.ee
brändingu plaan

Veebilehe kujunduse planeerimine

Veebilehe kujunduse planeerimine enne lehe loomise algust

Veebilehe kujunduse planeerimine on eeltöö, mis säästab raha ja aega ning annab sulle turvatunde eelseisva protsessi ees. Siin postituses on palju mõtteainet, mis aitab sul kokku panna vettpidava tööplaani ühe õnnestunud veebilehe loomisprotsessiks.

Tänases postituses:

    • Teadmised, mida on vaja selleks, et luua üht müüvat veebilehte
    • Kuidas luua selgust ja edastada oma sõnum kergesti arusaadavalt
    • Inspiratsiooni edasiseks

Kui palju maksab veebilehe omal käel tegemine?

Kõigepealt vajad oma domeeni: 6-12 eurot, olenevalt domeenist – on see .ee, .com või midagi muud.

Veebilehe majutus: 6,40 eurot/kuus

Veebilehe valmiskujundus: 15-300 eurot

Veebilehe kujunduse enda vajadustele vastavusse viimine: sinu aeg

veebilehe-kujundus

Valmis kujundatud veebilehtede pakkuja Elmastudio on üks minu lemmikutest.

Mida toob kaasa veebilehe tellimine?

Veebilehe tellimine professionaalsetelt tegijatelt on hea mõte. Küll on see ka üsna kulukas ja esimeste hinnapakkumiste saamisel on meil hing kinni: miks nii kallis?

Tegelikkuses seisneb ühe kompaktse veebilehe kokku panemine paljudest faasidest, millede puhul tuleb kaasata terve rida spetsialiste. Kõigi faaside läbimine ühe inimese poolt ei ole lihtsalt võimalik.

Mõni veebilehti pakkuv ettevõte omab ühes kontoris kõiki allpool nimetatud kompetentse, kuid tavaliselt tuleb vähemalt osa töid väljastpoolt sisse tellida.

Koordinaator/turundaja – inimene, kes on tugeva turundusliku taustaga ning kes aitab sul planeerida kogu veebilehe loomise protsessi nii, et kaasatud saaks veebilehe kasutajasõbralikkus nii sulle kui su klientidele; turunduslik tugevus selleks, et veebileht müüks; visuaalne harmoonia, mis sinu toote sõnumit õigele sihtgrupile edastaks; aja planeerimine kõigi vajalike tegevuste sujuvaks ellu viimiseks. Tema viib läbi turu-uuringu ning struktureerib su veebilehe ülesehituse.

Brändikujundaja – tema arendab välja sinu kaubamärgi visuaalse poole, mis on üles ehitatud selle olemusele. Vali omale selline brändikujundaja, kes on su projektist põnevil ja mõistab seda üdini. Tema aitab sul korraldada tabava logo, ühtsed reklaammaterjalid ja turundusmaterjalid nagu visiitkaardid, pakendid jmt ning laiendada su brändi visuaalsed elemendid sotsiaalmeediasse ja veebilehele. Üks hea brändikujundaja on tugeva turundusliku mõtlemisega ning peale ilu ja harmoonia integreerib ta su brändi ka turunduslikult tabavad elemendid. Brändikujundaja esitlebki oma visioonid veebikujundajale, kes need visuaalsesse kujundusse paneb ja seejärel veebiarendajale edastab.

Copywriter – see on inimene, kes on spetsialiseerunud müüva teksti kirjutamisele. Ta oskab panna sinu sõnumi lühikestesse ja löövatesse lausetesse ning koostada teised veebilehele vajalikud tekstid haaravate ja loogilistena. Lase tal kirjutada oma veebilehe slogan, “minust lähemalt” tekst ning muud sinu tegevust lahti kirjeldavad tekstid. See kulu on üheks sinu parimaks investeeringuks. Copywriter edastab valmis tekstid veebiarendajale, kes need loodaval veebilehel vajalikesse kohtadesse paigutab.

Veebikujundaja – tema kujundab veebilehe visuaalse välimuse ja otsustab, kus millised veebilehe detailid asuma peavad, milliseid värvitoone kasutada, milliseid kirjafonte ja fotostiile rakendada.

Fotograaf – veebileht mõjub professionaalsena siis, kui selle visuaalid on haarravad ning tehniliselt hästi loodud. Valides oma lehe päisepiltide ja läbiva fotograafia jaoks fotograafi, kellega sul on hea klapp ning kes mõistab su toote olemust ja veebilehe sõnumit, saad esmaklassilise tulemuse.

Fotograafil lased sa pildistada endast portreepildi “minust lähemalt” lehele, atmosfääripilte toodetest veebilehe esilehele, stiliseeritud pilte sotsiaalmeediasse, soovi korral kõik tootefotod. Siinjuures võib tekkida vajadus stilisti järele, kes aitab fotograafil tooted pildistamiseks ette valmistada ning võib-olla ka modellide järele, kes su tooteid esitleks.

Ka fotograaf edastab oma tööd veebiarendajale, kes paigutab fotod selleks veebikujundaja poolt ette nähtud kohtadesse.

Melissajill.com veebilehe fotograafia näide

Veebiarendaja – spetsialist, kes teeb valmis veebilehe tehnilise poole. Kirjutab koodi, seab vajalikud blogid vajalikesse kohtadesse, sisestab värvikoodid, piltide suurused, ekstra detailid jne. Veebiarendaja alustab tööd siis, kui veebikujundaja on oma töö tulemused talle edasi andnud, et kujundus saaks digitaalselt ellu viidud.

veebilehe-kujundajad-arendajad

awwwards lehel on põnev valik erinevate veebilehe kujundajate-arendajate töid, tutvu nendega inspiratsiooni saamiseks!

Odav tegija või ise õpitud oskused?

Nagu sa nüüdseks oled aru saanud, ei ole naabripoisi poolt 400 euro eest kokkuklopsitud veebileht kõige parem valik, kuna sealt puudub enamus ülalpool nimetatud kompetentse.

Samas on arusaadav, et sul ei pruugi olla tuhandeid eurosid tagataskus, et spetsialistide töid tellida. Sel juhul eelistaksin naabripoisi abi asemel see veebileht ise valmis teha – sinus leidub see vajaminev motivatsioon, hind ja tahtmine selleks, et su leht toimiks müüvana!

Allpool leiad terve rea punkte ja küsimusi, millele vastamine aitab sul teha oma veebilehe läbimõeldud planeerimistöö, mis aitab sul säästa raha, aega ja frustratsiooni – sest et sa tead täpselt, mida ja miks ellu viia tuleb.

Mida on ühe müüva veebilehe loomiseks vaja?

  • See on personaalne
  • Inimene leiab sealt kergelt selle, mida ta otsib
  • See on muljetäratav ja eristuv
  • Su leht on julge ja lihtne
  • Selles leiduv fotograafia on suurepärane
  • Leht on hästi üles ehitatud
  • Loob meeleolu
  • Sa korjad oma veebilehe kaudu edasise turundustöö jaoks andmeid
joyfolie-veebilehe-kujundus-tootefoto

joyfolie veebilehe kujundus ja stiliseeritud tootefoto

Veebilehe loomise protsess

  • Pane paika oma eesmärk: tee oma valdkonna valik täiesti selgeks
  • Kujunda oma bränd
  • Planeeri sisu, klienditeekond ja veebilehe välimus
  • Planeeri, stiliseeri ja pildista fotod
  • Kirjuta valmis tekstid
  • Kujunda veebileht
  • Ehita veebileht valmis
  • Too selleni külastajad läbi veebis turundamise

.

Millist sõnumit soovid sa edastada?

Oma sõnumi leidmiseks vasta järgmistele küsimustele:

  • Milline on sinu loominguline stiil ja esitlusviis?
  • Mis teeb sinu ettevõtte eriliseks?
  • Kes on sinu ideaalkliendid ja mida nad su töö juures väärtustavad?
  • Millised on sinu põhiväärtused?

Kirjuta vastused kõigile küsimustele, mis sa siit postitusest leiad, paberile!

1) Milline on sinu loominguline stiil ja põhiväärtused?

  • Mis teeb su ettevõtte ja toote/teenuse eriliseks?
  • Mis see on, mida sa igasse oma projekti sisse punud – sinu energia, olemus, erilisus?
  • Mis on sinu vimka, kui nii öelda saab?

Näiteks on Kunstimeistrite lehe puhul olnud algusest peale domineerivaks maalähedane ja kohati spontaanne kõne- ja postitusviis. Vältides keerukaid erialaseid termineid ja “taktikate” kirjeldusi, olen oma kõnepruugi kohandanud võimalikult lihtsalt mõistetavaks ka täiesti algajale. See on üks põhjustest, miks Kunstimeistrite turundusblogi erineb teistest turundusblogidest Eestis.

Kes on sinu ideaalkliendid?

  • Kes väärtustavad su tööd?
  • Kes on valmis selle eest eksklusiivset tasu maksma?
  • Kes on valmis sinu toote või teenuse saamiseks mägesid liigutama?
  • Miks valivad need inimesed just sind ja mitte su konkurente?
  • Millised on su ideaalkliendi suurimad unistused ja hirmud?
  • Kuidas aitab sinu teenus või toode nende unistuste või hirmudega tegeleda?
  • Mida su ideaalkliendid su töö juures kõige rohkem väärtustavad?

Pane kirja:

  1. Analüüsi oma ideaalkliendi demograafilist poolt: sugu, iga, amet, sissetuleku tase, perekonnaseis, elukoht…
  2. Analüüsi tema emotsionaalset poolt: mis motiveerib su ideaalklienti sinult ostma?
  3. Leia üles põhjus, miks on just sinu ettevõte tema ainsaks valikuks.
  4. Tunned sa kedagi, kes su ideaalkliendiprofiiliga sobitub? Mõni su senistest parimatest klientidest?
  5. Millest nad su juures lugu peavad ja miks nad seda teevad?
  6. Mida saad sa neilt õppida seoses oma ettevõttega?
  7. Mida peaksid nad nägema, et su ettevõtet tõsiselt võtta?
  8. Loo lugusid, kasuta oma fantaasiat!

Lisalugemist:

Miks pead tundma oma ideaalklienti?

4) Millised on sinu põhiväärtused?

  • Mida su kliendid sinu töö juures väärtustavad?
  • Miks oled sa nende ainsaks valikuks?
  • Mis see on, mida nad peaksid teadma, et sinu juurde tee leida?
  • Mida nad peaksid su veebilehel nägema, et sind valida?

Obrigado Coconut Water rõõmsast energiast pakatav veebileht – lihtne toode ja lihtne esitlus – mängulise vimkaga!

Tee oma toote/teenuse valimine inimeste jaoks lihtsaks

Hoolitse selle eest, et su veebilehel oleks:

  • Suurepärane kujundus
  • Suurepärane fotograafia
  • Selge üleskutse
  • Haarav brändiidentiteet
  • Selgus selle ümber, millist eesmärki su veebileht täitma on pandud

Planeeri veebilehe sisu hoolikalt

  • Millist rolli su veebileht kogu müügiprotsessis täidab?
  • Mida peaksid inimesed seal nägema?
  • Mida nad peaksid nägema?
  • Mida peaksid su veebilehe külastajad seal tegema?

Klienditeekond

  • Kuidas inimesed su veebilehel liikuma peaksid?
  • Kuhu nad esimesena maanduvad?
  • Mida sa tahad, et nad sealt teada saavad?
  • Kuhu liiguvad nad järgmisena?
  • Mida sa tahaksid, et inimesed mõtleksid ja teeksid igal leheküljel, mis su veebilehel leiduvad?

Ülesanne:

Tee nüüd ise valmis klienditeekond, midapidi külastajad su veebilehel liikuma peaksid!

Müügiprotsess

  • Milline näeb su tavaline müügiprotsess välja, samm-sammult lahti kirjutatuna?
  • Kus täpselt asub sinu veebilehe roll selles protsessis?
  • Mida peaks su veebileht tegema?

theobjectenthusiast.com maalähedased ja kodused, kuid selged ja haaravad tootefotod

Sisu planeerimine

POST A COMMENT