Stiil ja kujundus on veebileht, mis pakub stiliseerimis- ja kujundamisalast inspiratsiooni, õppematerjale ja koolitusi loomingulistele inimestele.

Võta appi minu poolt ette valmistatud abivahendid – mis on kõik veebis kiirelt kättesaadavad.

Tööta oma veebilehe stiilseks loomise nimel, kujunda oma brändile kaunis visuaalne identiteet ning loo omale harmooniline portfoolio ja toodete esitlus.

56090320 victoria@stiiljakujundus.ee
mis-on-brandi-kujundus

Mis on brändikujundus?

Mis on brändikujundus?

Brändkujundus on kunst fontide, mustrite, värvide, illustratsioonide ja tekstuuride kasutamisest selleks, et saavutada hoolikalt läbimõeldud ja väga kindlalt sihitud sõnum, mis aitab sul ligi tõmmata õiget sorti kliente, veenda neid sinuga äri ajama ning aidata sul jõuda oma sihtideni kiiremini ja kergemalt.

Brändikujundus kujutab endast enamat kui laheda logo loomine – kuigi see on tõepoolest su visuaalse brändi identiteedi keskmeks. Hästi kujundatud bränd tõmbab kokku just õige karakteriga visuaalid: värvid, mis tekitavad seoseid ning edastavad brändi väärtuseid; mustrid, mis lisavad sügavust ja elegantsi ning illustratiivsed elemendid, mis toovad su visuaalsesse brändi personaalsust ja stiili.

värvispsühholoogia ja brändimine

Miks on brändikujundus vajalik?

Mis on see, mis teeb sinu toote unikaalseks ja muudab selle (kaudses kui ka otseses mõttes) naaberleti sama kategooria kaubast selgest eristuvak? Kas sa tead, kes on sinu ideaalklient? Kes on see inimene, kellele su toode mõjub “jah, seda ma vajangi ja kohe!” magnetina.

Kui esimese tingimuse puhul on abiks teadlikult ideaalkliendile sihitud tootearendus – toote stiil, materjalid, mustrid, värvitoonid jmt – see võib tunduda nii kohutavalt loogiline aga ikkagi on meil palju talendikaid kudujaid, ehtemeistreid, fotograafe ja veebidisainereid, kes on hädas madala hinna nõudjatega kuna nende hea, kuid sihtimata looming mõjub hoolimata professionaalsest läbiviimisest keskpärasena:

  • puudub oma stiil või kindlale sihtgrupile määratud stiil;
  • puudub just loojale iseloomulik muster või käekiri;
  • puudub kindel toonirühm tekstiilides või valgustusmeetod fotodel…

Kuid selleks, et ideaalklient lõplikult ostuvalmis oleks, on vaja läbi mõelda tootega kaasaskäiv reklaammaterjal, veeb, pakend – need peavad ideaalklienti kõnetama ja mõjuma talle vastupandamatult. Ehk siis, korraldada põhjalik brändikujundus.

Milleks brändikujunduse läbiviimine veel kasulik on?

See hoiab sinu turundustegevust ühtse ja efektiivsena. Sul on paigas kindlad toonid, stiil ja mustrid, mida saad jäädagi kasutama nii bännerite, reklaamide kui muude visuaalide – lausa tootefotode juures ning nende järjekindles kasutamine tõstab toote teiste seast esile ning sööbib inimeste mällu.

Su töö laabub igas mõttes kiiremini, kuna sa pääsed nuputamisest, kuidas seda, teist või kolmandat küll kujundada ja millised toonid oleksid parimad.

Ei, sa ei pea jääma aastateks samade toonide-mustrite-tekstuuride juurde. Täpselt nagu sinu tootevalik ja -stiilgi vajab regulaarset värskendust, saad sama teha oma brändikujundusega.

Oled kindlasti tähele pannud, et isegi gigasuured korporatsioonid uuendavad regulaarselt oma logosid, värve ja konseptsiooni? Sama kehtib ühemehefirmade puhul ka.

Sinu brändi identiteet peab esindama sind ja su brändi

(Vikipeediast: brändi identiteet – logo, graafika ja heli. Juhend selle kasutamise kohta peaks olema igal brändil, määrates ära selle kasutamise ja edastatava kontseptsiooni).

Kui su brändi identiteet on loodud fookuse, elegantsi ja eesmärgiga, siis muutub see su ettevõtte reaalseks varaks. See laseb su praegustel ja võimalikel tulevastel klientidel näha sinu äri sellisena, nagu sina seda näed: väärtust pakkudes; muutes konkurentsi su ümber tühiseks ning aidates sul võita enesekindlust.

Hea disain on brändi loomulik osa, kuid kõige määravam on see, et sinu brändi kujundaja suudaks edastada su ettevõtte olemuse. Sinu brändi identiteet peaks jätma sama hea tunde kui see välja näeb. See peaks peegeldama seda, mis teeb sinu ettevõtte nii eriliseks ning su visuaalne bränd peaks panema su südame laulma ja hinge helisema iga kord, kui sa seda vaatad.

Suurepärane brändi identiteet jätab ühtse mulje nii emotsionaalsel kui instinktiivsel tasemel. See edastab su ettevõtte väärtuseid ridade vahelt ja täies rinnas ning haarab otseselt sinu kõige kasumlikemaid kliente ning teeb su ettevõtluse lihtsamaks.

Veris brändikujundus ja brändi identiteet

Veris brändikujundus ja brändi identiteet Making Waves brändikujundaja poolt

Brändikujunduse protsess

Brändi sõnade valik

Rühma tõeliselt tugevate, ühtsete sõnade väljakorjamine selleks, et need töötaksid brändimisel ja oma sõnumi edastamisel teenäitajatena, on raskem kui arvata võiks. Ettevõtjatel kipub olema kas liiga palju sõnu ja nii läheb kaduma selgus või hoopis 5-6 selget sõna, mis on aga nii neutraalsed, et jätavad nii inimese enda kui brändikujundaja külmaks ja emotsioonideta. Sina pead leidma kuldse kesktee, mida sa saad oma brändi väärtuste väljatoomise protsessis ning mis inspireerivad ja motiveerivad sind. Samal ajal loovad need kristallselge visiooni, mis tõstab sind su konkurentidest peajagu kõrgemale.

On tähtis, et sa looksid ühenduse enese, oma äri ja oma klientide vahel. Et sa paistaksid silma, oleksid erinev, oleksid kindel oma unikaalsuses ja autentsuses ning peegeldaksid seda kõike sära ja elegantsiga.

Et seda kõike teha, pead sa teadma, mis see on, mille poolest soovid sa olla tuntud. Mis teeb sind eriliseks? Mida kliendid sinu tegevuse juures väärtustavad? Mis tõstab sind konkurentide seast esile?

1. Tee oma toote-teenuse valimine inimeste jaoks lihtsaks

Kõik seisneb teiste seast välja paistmisele. Et inimestel oleks lihtne just sind valida. Olles erinev – värskendaval moel.

Ei ole harv juhus, et inimesed kasutavad vähest emotsiooni tekitavaid ja mitte just eriti unikaalseid sõnu oma brändi väärtuste aluskividena. Näiteks “professionaalne, organiseeritud ja efektiivne” – kui päris aus olla, siis ootame me selliseid omadusi igalt end tõsiselt võtvalt teenust pakkuvalt ettevõttelt. Milline brändi märksõnade raiskamine! Kõiki neid asju saad sa peegeldada oma hästi kujundatud ja ülesehitatud veebilehel. Mis see on, mis sind teistest erinevaks teeb? Mis on su loominguliseks lähenemisviisiks?

Mõtle sellele, mida võtavad inimesed sinu valdkonnale mõeldes iseenestmõistetavana ning mõtle, mis on sinu poolt pakutava puhul suureks boonuseks? Kui sa pakud fotograafiteenust, siis oleks sõna “fotograaf” üsna suur raiskamine. Selle asemel mõtle oma käekirjale, stiilile ja toonile, lähenemisviisile ja keelekasutusele. Too oma isiksus esile.

Sõnu ükshaaval välja valides mõtle sellele, mida sa igaühega neist mõtled ning kas nendest tuleks hoopis esile mõned veelgi paremad sõnad. Näiteks, mida täpselt mõtled sa sõnaga “loominguline”? Mis on su tegevuses sinu loominguliseks lähenemisviisiks? Ja kuidas erined sa teistest, kes samalaadset toodet-teenust pakuvad?

Arutle, miks kasutad sa kindlaid sõnu. “Professionaalne” on äärmiselt ülekasutatud. Igaüks tahab professionaalne välja näha. Kuid kui nüüd järele mõelda, siis tahavad inimesed lihtsalt, et neid tõsiselt võetaks. Või näiteks sõna “luksuslik”. Kui sa sellist sõna kasutad, siis peab su toote juures ka iga detail luksust peegeldama. Oled sa kindel, et saad seda pakkuda? Võib-olla on mõni parem sõna, mida kasutada? Ikooniline? Väljapeetud?

Mida rohkem ma kirjutan ja juhendan, seda osavamaks muutun ma sõnade valimisel ja kasutamisel Kuid sõnad ei ole igaühe jaoks lihtsad leida. Siin on abiks üks korralik ajurünnak! Tee esimene ring üksi, seejärel palu paar sõpra appi ja kolmas ning kokkuvõttev osa tee jälle ise, valides välja üksikud sõnad, mis sinu toodet-teenust-äri kõige paremini selgitavad.

2. Koosta inspiratsioonitahvel

Brändi kujundajad alustavad tavaliselt inspiratsioonitahvlist, et panna paika sinu brändi identiteedi suund. See on suurepärane moodus visualiseerimaks mõtteisolevaid materjale ning et näha, kas te olete samal lainel. Vahel võib sinu nägemus näiteks väljapeetud ja lõbusast olemusest olla väga erinev kellegi teise nägemusest, seepärast tuleks teha kindlaks, et olete õiges suunas liikumas ja seda enne, kui on pandud liiga palju tööd ja aega juba peentesse detailidesse laskudes.

Niipea kui olete inspiratsioonitahvli sisuga üksmeelele jõudnud, on järgmiseks peatuseks logo ja seda toetavate elementide loomine.

Värvide, mustrite, tekstuuride ja fontide valik see, mis saadab su äri kohta välja õiget sõnumit. See on nii tähtis, kui sa näed bränditahvleid Pinterestis, siis võib jääda mulje, et need on lihtsalt kokku “lükatud”, kasutades erinevaid elemente, mis kokku sobivad. Kuid tõeliselt talendikad brändikujundajad võtavad alati aega ja energiat selleks, et luua midagi, mis peegeldab just sinu ettevõtet ja selle olemust. Su bränd paneb su äri kasvama vaid siis, kui selle identiteet tõepoolest esindab su äri kui sellist.

Brändi elementide välja valimine on vaid brändikujuduse algusetapp. Järgnevad veebileht, visiitkaardid, pakend, töövorm, märgistused ja reklaammaterjalid. Kui vähegi võimalik, siis tasub luua kogu konsept koostöös üheainsa brändikujundaja, kuna see aitab sul üles ehitada tähelepanuväärset ja ühtset brändi identiteeti.

mis-on-brandi-kujundus-inspiratsioonitahvel

Brändikujunduse tegevuste järjekord:

Arvestame siinkohal sellega, et sa oled eelnevalt enda jaoks selgeks teinud selle, mis teeb sinu toote unikaalseks ning kellele täpselt on su toode suunatud. Keda sa võluma hakkad?

  1. Vali oma brändi sõnum. Sul läheb seda muuhulgas vaja ka oma brändi visuaalides peegeldada otseses kirjas kui läbi mustrite-kujundite.
  2. Kaardista valgel tahvlil või suurel paberil see, mida soovid saavutada ning tegevused, mis eesmärgini jõudmiseks läbida tuleb. Pane kirja see, kes teeb mida ja millised on tähtajad.
  3. Inspiratsioonitahvli koostamine
  4. Logo ja toetavate elementide valik ning loomine
  5. Veebilehe, visiitkaartide, reklaammaterjalide ja pakendite ning muu taolise kujundus ja tootmine

Eelpool toodu on süviti lahti selgitatud Stiil ja Kujundus veebikursusel, millega saad liituda igal ajal, kasvõi kohe.

mis-on-brandi-kujundus

mis on brändikujundus

POST A COMMENT